Międzynarodowy Dzień Kropki

18 września 2017 Dla dzieckaDodatkiPRZEDSZKOLEZabawy z dzieckiem  Brak komentarzy

KROPKA

Może występować jako znak interpunkcyjny, element pracy plastycznej, matematycznego zadania.

15 września KROPKA obchodziła swoje święto, symbolizowała Zabawę, Odwagę i Kreatywność.

Zobaczcie w jaki sposób uczniowie zerówki wzięli udział w obchodach międzynarodowej uroczystości.

kropeczki

Dzień przed tytułowym wydarzeniem poprosiłam rodziców moich podopiecznych, aby przygotowali dla dzieci ubrania, na których widoczne będą kropki. Dodatkowo, wraz z wychowawczynią młodszej grupy, ozdobiłyśmy elementy garderoby naszych uczniów za pomocą wyciętych z papieru figur geometrycznych. Po wstępnej zabawie, śniadaniu oraz czynnościach higieniczno-porządkowych w zerówce rozpoczęły się zajęcia związane ze wspomnianym tematem.

Kropki na szafkach

poszukiwania kropki

liczenie kropek

Za wprowadzenie do zagadnienia posłużyła mi zabawa orientacyjno-ruchowa, polegająca na odnalezieniu ukrytych w sali kolorowych kropek. Dzieci z ogromnym zaangażowaniem uczestniczyły w poszukiwaniach bohaterek dnia, te zaś ukryły się wewnątrz szafek, za regałami z książkami, pod ławkami, przykleiły się do kaloryfera, a także do drzwi. Zdrowej rywalizacji przyświecała zasada fair play, a do aktywności motywowały: nagroda  oraz doskonała zabawa.

Gdy już wszystkie okrągłe karteczki znalazły nowych właścicieli, zerówkowicze dokonali zbiorowego liczenia swoich zdobyczy. Wybraliśmy Króla Kropek, a na końcu dzieci mogły ozdobić kropkami swoje szafki.

W dalszej kolejności zaprosiłam przedszkolaków do zapoznania się z prezentacją multimedialną, przedstawiającą historię Vashti, postaci z książki Petera Reynoldsa- The Dot. Poprzez przygody sympatycznej bohaterki, moi uczniowie poznali ideę, przyświecającą wspomnianym obchodom. Odbyliśmy owocną konwersację, mającą na celu usystematyzowanie zdobytych informacji.

Na koniec zerówkowicze wysłuchali piosenek:  ,,Kropka” oraz ,,Biedroneczki są w kropeczki”.

opaski

kropki do opasek

ja i dzieci

Następnie przeszliśmy do pierwszego zadania plastyczno-technicznego. Dzieci otrzymały białe opaski, do których należało przykleić wycięte wcześniej kolorowe kropki. Rozmiary opasek zostały indywidualnie dopasowane.

grafomotoryka

Kubusie

Kolejne zadanie związane było z ćwiczeniem grafomotorycznym. Zerówkowicze mieli połączyć kropki, które tworzyły kształt liter i cyfr. Chciałabym podkreślić, iż w mojej grupie znajdują się dzieci potrafiące samodzielnie czytać, jak i te, które dopiero rozpoczęły swoją edukację w przedszkolu. W związku z nierównym poziomem ich umiejętności, zajęcia muszą być indywidualnie dostosowane do każdego ucznia, tak, by zachęcić pięcio i sześciolatków do nauki, a także poszerzać ich dotychczas zdobytą wiedzę.

palce i kropki

W dalszej kolejności dzieci zmierzyły się z nieskomplikowanym, matematycznym zagadnieniem, w którym również wystąpiły kropki. Polegało ono na połączeniu par, w skład których wchodziły kropki oraz tożsama ilość palców dłoni.

drzewa

Ostatnie (tego dnia) zadanie plastyczne nawiązywało do aktualnej pogody i zbliżającej się jesieni. Zerówkowicze otrzymali karty pracy z naszkicowanymi drzewami. Należało opuszkami palców domalować kropki, imitujące liście. Niektórzy pokusili się również o wykonanie błękitnego tła.

Herve

Blanka

Prawdziwym hitem okazała się książka H. Tullet’a Naciśnij mnie, którą do przedszkola przyniosła jedna z uczennic. Blanka sprawiła nam ogromną radość, samą możliwością obcowania z interaktywną lekturą. Nie jestem w stanie stwierdzić kto miał większą radochę z zabawy z kropkami- ja czy dzieci ;)

Chociaż na co dzień nie brakuje nam atrakcji, moi uczniowie stwierdzili, iż miniony piątek dostarczył im niezapomnianych wrażeń, których chcieliby ponownie doświadczyć. Pozornie błahe święto okazało się ciekawym wydarzeniem. Jestem przekonana, iż w naszym przedszkolnym kalendarzu zagości na stałe.

li_lia

W październiku 2010r. zostałam mamą. Od tamtej pory godzę domowe i macierzyńskie obowiązki ze swoją pasją- pisaniem. Klawiatura jest moją najlepszą przyjaciółką. Piszę, ponieważ czuję potrzebę okiełznania myśli za pomocą liter.

Zostaw komentarz

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>