Niepełnosprawna dziewczynka gwiazdą reklamy

19 sierpnia 2012 Dla dziecka  11 komentarzy

 

Sukces kampanii reklamowej nie opiera się wyłącznie na ciekawej koncepcji oraz innowacyjnym produkcie, który dana firma próbuje wypromować. Coraz częściej najlepszym sposobem na dotarcie do sporej liczby odbiorców jest zaangażowanie intrygującej osoby. W tym przypadku jest nią kilkumiesięczna Valentina Guerrero.



Fenomen tej uroczej dziewczynki polega na tym, iż mimo że obarczona jest chorobą genetyczną 21 chromosomu z niepowtarzalnym wdziękiem pozuje do zdjęć oraz bierze udział w pokazach mody dla maluszków. Młoda Amerykanka wywarła ogromne wrażenie na swych rodakach i stała się gwiazdą lokalnych mediów.

Autorka dziecięcej kolekcji, Dolores Cortés, będąca pod wrażeniem swojej podopiecznej, ogłosiła, iż część wpływów ze sprzedaży kolekcji zasili konto fundacji Down Syndrome Association mieszczącej się w Miami. Ponadto najmłodsi klienci, których dotknęła ta sama choroba, z którą zmaga się Valentina, otrzymają opust na zakup ubrań w wysokości 10%.

Z jednej strony zaskakujący pomysł, by do kampanii reklamującej ubrania marki Dolores Cortes zatrudnić niepełnosprawną modelkę może wydać się bezdusznym chwytem marketingowym, który promuje ludzką ułomność. Jednak czy tylko idealni i w pełni cieszący się zdrowiem ludzie mają prawo do tego, by swą twarzą i ciałem przyczynić się do popularyzacji kolekcji ubrań?

 

Źródło zdjęć: Internet

Mój tekst możecie również przeczytać na portalu Uroda i zdrowie

http://urodaizdrowie.pl/niepelnosprawne-dzieci-w-reklamach

li_lia

W październiku 2010r. zostałam mamą. Od tamtej pory godzę domowe i macierzyńskie obowiązki ze swoją pasją- pisaniem. Klawiatura jest moją najlepszą przyjaciółką. Piszę, ponieważ czuję potrzebę okiełznania myśli za pomocą liter.

11 komentarzy w Niepełnosprawna dziewczynka gwiazdą reklamy

  • Pastelle says:

    Mam tylko nadzieję, że pomysłodawcom przyświecał szczytny cel, a nie tylko próba zabłyśnięcia wśród licznej konkurencji.

  • mamaagatki says:

    Moim zdaniem to dobrze, że mała Valentina została twarzą tej kampanii, społeczeństwo ludzi zdrowych musi sobie uświadomić, że niepełnosprawni i chorzy też mają marzenia, plany, ambicje. W telewizji raczej takich osób nie promują, nie dają im szansy. Może ta akcja coś zmieni.

  • mamaagatki says:

    Pamiętacie jak głośno zrobiło się o Januszu Świtaju gdy poprosił o eutanazję? Prędzej nigdzie nie mógł doprosić się o pomoc… Panuje jakieś tabu na temat ludzi kalekich czy ułomnych. Przykre, ale prawdziwe ;(

    • li_lia says:

      Polska rzeczywistość…

  • mentoska says:

    Według mnie ta dziewczynka jest naprawdę urocza, dobrze, że pokazują ludziom, że choroba nie jest powodem do bycia odludkiem :) Niepełnosprawne dzieci też zasługują na normalne życie.

  • malwa03 says:

    Bardzo popieram mentoske dziewczynka słodziutka i przynajmniej ma coś z życia i jak będzie starsza to będzie się cieszyc ze jest slawna a nie smucic ze jest niepelnosprawna

  • natka955 says:

    Hmm.. na począku pomyślałam, nie mają pomyśłów, to biorą na litość, ale po dłuższym zastanowieniu doszłam do wniosku, że , w sumie, to faktycznie, tak jak napisałaś, nie tylko zdrowe osoby muszą być np. modelkami. Dlaczego osoby, araczej jak w tym przypadku dzieci chore tez nie moga byc gwiazda TV ?

  • Żaneta says:

    ja również opieram mentoskę :) słodka dziewczynka pokazuje, że chorba nie jest przeszkodą… tak powinno być :) z doświadczenia wiem, że ooby chore radzą sobie lepiej niż my zdrowi :)

  • mentoska says:

    Dokładnie Żanetko :) Niepełnosprawne osoby mają więcej entuzjazmu i bardziej cieszą się z życia niż my.

  • Żaneta says:

    nie zapomne nigdy takich pacjentów… można się od nich duzo nauczyc :)

  • Loriette says:

    bardzo fajnie, że niepełnosprawna dziewczynka stała się gwiazdą kampanii reklamowej, jednak wyczuwam w tym chwyt markitengowy poniżej pasa..

Zostaw komentarz Cancel reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>