-
Pan Hilary u fryzjera
29 stycznia 2018 Dla dziecka, Dodatki, PRZEDSZKOLE, Zabawy z dzieckiem
-
Bohater znanego wiersza (którego treść swoją drogą warto przed zajęciami przypomnieć dzieciom), wreszcie odnalazł zaginiony przedmiot. Jednak tym razem roztrzepany pan Hilary ponownie musi zmierzyć się z kolejnym problemem.
Otóż jego fryzura wymaga wizyty w zakładzie fryzjerskim. Zbyt długa i niesforna czupryna utrudnia sympatycznemu okularnikowi normalne funkcjonowanie.
Jak poprawić wygląd i samopoczucie pana Hilarego?
Same nożyczki i dobre chęci nie wystarczą. Trzeba rozruszać szare komórki, wykonując nieskomplikowane matematyczne zadania.
Zapraszam do zapoznania się z opisem zabawy i pobrania gotowych materiałów.
Wybaczcie. Nie mam zdolności plastycznych, które ułatwiłyby mi przygotowanie wielu, ciekawych materiałów. Zdaję sobie sprawę z tego, że mój pan Hilary nie prezentuje się zbyt okazale, jednakże jego przeciętna aparycja w ogóle nie przeszkadzała dzieciom podczas wykonywania zadania. Tak bardzo skupiły się na obliczeniach i strzyżeniu, że nie skomentowały bohatera zamieszania.
Włosy Hilarego podzielone zostały na 11 części. Pierwsza, najważniejsza, którą należy przykleić do ,,skóry” wspomnianej postaci, zawiera działanie (dodawanie i odejmowanie w zakresie od 1 do 10). Pozostałych 10 odcinków służy do zaznaczenia wyniku. Drukując, warto zwrócić uwagę na kolor tuszu- warto odróżnić skalę odpowiedzi od zadań.
Kiedy zaczniecie przyklejać paski do głowy mężczyzny, postarajcie się umieszczać naprzemiennie zadania, opierające się na dodawaniu i odejmowaniu. Zwróćcie również uwagę na to, by wynik działań, sąsiadujących z sobą, znacznie się różnił. Wówczas fryzura Hilarego będzie się lepiej prezentować.
Możecie pokusić się o wykonanie prostszych czupryn i bardziej skomplikowanych czupryn.
GOTOWE MATERIAŁY MOŻECIE POBRAĆ Z MOJEGO DYSKU.
Zezwalam na ich wykorzystywanie na użytek zajęć w domu lub w szkole, wyłącznie w celach NIEKOMERCYJNYCH. Jeżeli zamierzacie udostępnić moją pracę na własnych stronach, blogach, fanpejdżach, proszę o podlinkowanie i podanie źródła.
PRZEBIEG ZABAWY
Dzieci, zaopatrzone w nożyczki, wykonują działania. Następnie zaznaczają wynik na danym włosie i odcinają zbędną końcówkę.
Przykład: 2+5=7. Dziecko odcina cyfry, znajdujące się powyżej wskazanej cyfry (8, 9, 10).
Po skończonej zabawie porównajcie fryzury bohaterów wiersza. Omówcie działania, uwiecznione na włosach. Wspólnie dokonajcie obliczeń, zapisując je na tablicy.
Opisana zabawa doskonale wpływa na poprawę koncentracji, ćwiczy motorykę małą oraz kształtuje umiejętność dodawania i odejmowania w zakresie od 1 do 10.
li_lia
W październiku 2010r. zostałam mamą. Od tamtej pory godzę domowe i macierzyńskie obowiązki ze swoją pasją- pisaniem. Klawiatura jest moją najlepszą przyjaciółką. Piszę, ponieważ czuję potrzebę okiełznania myśli za pomocą liter.
Bardzo fajny pomysł Stwarza wiele możliwości do wykorzystania na różnych poziomach w klasach I-III i nie tylko. Zastanawiam się jak go wykorzystać w III klasie. Zapewne zrobię tabliczkę mnożenia i dzielenia
Dziękuję za umożliwienie wykorzystania pomysłu.
Pozdrawiam Monika Janik
Tabliczka mnożenia- to jest to
Coś wymyślę w tej kwestii.
Polecam się na przyszłość